Церковь Иисуса Христа святых последних дней

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Небесные Родители.

Сообщений 1 страница 27 из 27

1

Talveg написал:
Говорить о том, что Небесная мать есть, как о свершившемся факте преждевременно, что бы ни говорили некоторые "продвинутые" члены Церкви.

Пора открывать новую тему.
Учение Церкви о небесных родителях.

Чтож, пожалуй с этого места можно начать обсуждение новой темы.

2

Посмотрите эту ссылку.
http://www.lightplanet.com/mormons/basi … other.html

И немного цитат.

by President Lorenzo Snow

Women can become like our mother in heaven. You sisters, I suppose, have read that poem which my sister composed years ago, and which is sung quite frequently now in our meetings. It tells us that we not only have a Father in "that high and glorious place," but that we have a Mother too; and you will become as great as your Mother, if you are faithful." (Teachings of Lorenzo Snow, p.7-8, emphasis in original)

We have a mother in heaven. We are the offspring of God. He is our Father, and we have a Mother in the other life as well. (Teachings of Lorenzo Snow, p.191, emphasis in original)

by Elder Bruce R. McConkie

This doctrine that there is a Mother in Heaven was affirmed in plainness by the First Presidency of the Church (Joseph F. Smith, John R. Winder, and Anthon H. Lund) when, in speaking of pre-existence and the origin of man, they said that "man, as a spirit, was begotten and born of heavenly parents, and reared to maturity in the eternal mansions of the Father," that man is the "offspring of celestial parentage," and that "all men and women are in the similitude of the universal Father and Mother and are literally the sons and daughters of Deity." (Man: Origin and Destiny, pp. 348-355.)

Остальное см. ссылку.

3

Факт того, что есть Небесный Отец, вовсе не означает, что есть Небесная мать. Родители - это два Божества, но не обязательно мать. Правильно сказано, что Элохим - Боги. Но ни разу ни в Библии, ни в Книге Мормона, ни в Учениях и Заветах и Драгоценной Жемчужине не сказано, что имелась в виду Небесная мать. В послании Джозефа Ф. Смитта 1909 году говорится об универсальных Отце и Матери. Если говорить о полах, которые связаны с нашей земной и предземной жизнью, то изначально существовал Разум, который стал Словом, Слово стало плотью. Разум - он (мужской род), Слово - оно (средний род), плоть - она (женский род). Я понимаю так, что речь идёт о симбиозе этих трёх сущностей, двух полов.
Что касается отдельных старейшин и высказываний пророков Церкви, то они говорят об Отце всегда с большой буквы, а о матери с маленькой. И это не случайно.
Не случайно существует канонизированная библия (даже у Короля Иакова), и неканонизированная, где существуют множество дополнений, несоответствий, необычных евангелий с более ранним или более поздним переводами.
Моё личное мнение - нет Небесной матери, похожей на земных матерей. А если она и есть, то появилась она гораздо позже Небесного отца. И духовные дети появились не путём зачатия, как полагают некоторые члены Церкви-натуралисты.
Если католическая церковь разрешает гомосексуалистам занимать пост священника церкви, то это - новое учение. Новое учение о небесной матери не разрешает ей молиться и поклоняться, а следовательно, остаётся на уровне предположений, взглядов, догадок, личного мнения.

4

Talveg написал(а):

Что касается отдельных старейшин и высказываний пророков Церкви, то они говорят об Отце всегда с большой буквы, а о матери с маленькой.

Отдельные старейшины Церкви Бога, а также и пророки говорят о Небесной Матери с Большой буквы, также как и  о Небесном Отце.
И это явялется не предположением, а учением.

http://ldsfaq.byu.edu/emmain.asp?number=133

"Latter-day Saints infer from authoritative sources of scripture and modern prophecy that there is a Heavenly Mother as well as a Heavenly Father. "

"The First Presidency has declared, "All men and women are in the similitude of the universal Father and Mother, and are literally the sons and daughters of Deity" (MFP 4:203). Everyone, before coming to this earth, lived with Heavenly Father and Heavenly Mother, and each was loved and taught by them as a member of their eternal family "

http://ldsfaq.byu.edu/emmain.asp?number=78

5

Если для кого-то это учение, я в него не верю. И имею на это полное право. Однажды я спросил священника, учителя и дьякона, верят ли они в Небесную мать. Они сказали, что если бы в неё следовало бы верить, об этом мы бы знали из Священных писаний, а не догадывались. Истина не приходит с тайно, с заднего входа. Евангелие веры и покаяния - суть нашей религии. Всё остальное способно запутать, увести на скользкий путь отступничества и заблуждений. Один член Церкви мне рассказал, что несколько лет после крещения он разговаривал с ангелом, который оказался потом демоном в облике ангела света.
Личное откровение на то и личное, чтобы тесниться в груди одного человека.

Отредактировано Talveg (12-04-2007 07:36:02)

6

Talveg написал(а):

Факт того, что есть Небесный Отец, вовсе не означает, что есть Небесная мать.

И сотворил Бог человека по образу Своему. Но окуда Он тогда взял образ женщины. Тогда на Земле должны жить одни лишь мужчины, а как же женщины?

.....А как без них прожить,
а-ну скажи, скажи.
Без них то мы куда, да просто никуда...(гр. Цветы).

Если для кого-то это учение, я в него не верю. И имею на это полное право.

Абсолютно!

Только вот как быть с теми женщинами, которым обещанно, что они смогут стать богинями :sorry: ? Или же это удел одних лишь мужиков :swoon: ? И будет у нас там вечная мужская семья дружба. Качалка - :bb: , бокс -  :black_eye: , тесная мужская компания -  :friends: . На женщин будем смотреть только по телеку в телемосту Земля - Небеса  :to_babruysk: . А зимой.... во класс, а зимой...

...Слепили бабу на морозе,
руки, ноги голова.
Она стоит в нелепой позе,
ни жива и ни мертва....( гр. Воскресение).

Женщин то, матерей, жен, сестер и дочерей наших - куда денем то? Ведь у Бога-то весь путь  - один вечный круг. Значит и до нас становились женщины богинями, и при нас станут, и после нас будут.

7

Mila написал(а):

Оно показывает, что человек, как дух, был зачат и рожден Небесными Родителями и взращен до зрелости в вечных обителях Отца до прихода на Землю во временном теле с целью познания земной жизни

Мне кажется, что используя эту терминологию..... дух, был зачат и рожден ..... Джозеф. Ф. Смит более хотел показать, что такой процесс был, чем описать его фазы именно в этих словах, так как мы его понимаем здесь на Земле.

8

Дядька-1 написал(а):

Talveg написал:
Говорить о том, что Небесная мать есть, как о свершившемся факте преждевременно, что бы ни говорили некоторые "продвинутые" члены Церкви.

Talveg написал(а):

Факт того, что есть Небесный Отец, вовсе не означает, что есть Небесная мать.

Talveg написал(а):

Если для кого-то это учение, я в него не верю.

Интересно Алексей, а почему такая реакция? Тебе в это трудно поверить, или не хочется верить вообще?

9

Во-первых, я в Церкви 10 лет. И только в последний год я впервые об этом услышал. Зачем от меня это было скрывать 9 лет? От других членов Церкви в России, если это официальная доктрина? Получается, что почему-то кто-то водил за нос многих... прихожан. Если Вы скажете, что это политика Церкви - давать вначале молоко, а затем мясо, то такое "мясо" неудобоваримо в принципе. Принять, действительно, трудно. По объективным причинам.
Во-вторых, за 10 лет в Церкви я насмотрелся на многие "откровения", озарения, сны, лжеучения, которые возбуждали членов Церкви, вдохновляли, но... впоследствии уводили их на путь отступничества. Данное учение НЕ КАНОНИЗИРОВАНО, то есть не включено в Учения и Заветы. И сделано это не случайно. Сама природа Божественного откровения предполагает, что человек, пророк, может неправильно понять, исказить, неверно донести до других людей Божественное послание. И в Библии, и в Книге Мормона, и в У.и З., Д.Ж. мы встречаем не раз слова о том, что не сильны пророки в писании, в слове, что не всё они написали, что много дивного и чудного открыл Господь, что невозможно описать. Пророки жалуются на свою неграмотность. Они объективны. Господь же даёт откровения, знания Небесные, В СООТВЕТСТВИИ С ПОНИМАНИЕМ ЛЮДЕЙ, никак не иначе (1 Нефий, 30 глава и др.). Следовательно, Бог даёт удобную пищу для нас, пророки её понимают и доносят с помощью технических средств. Истина становится условной. В этой связи становится очень важно уяснять то, что неоспоримо, что подтверждено Богом и 2-3 свидетелями Его. Книга Мормона истинна, так как подтверждена свидетелями и Духом Святым в сердце читающего. Учение о жене Отца Небесного - нет.
Само понятие небесного зачатия противоречит тексту У.и З. о сотворении духов. Разумеется, никакого намёка на вульгарное зачатие духов путём совокупления в Священных Писаниях нет.
Тем самым само понятие Богоматери относится к личным предубеждениям и предпочтениям верующего в Бога человека.
Текст истинного откровения содержится в притчах и словах Иисуса Христа. Вера без дел мертва. Слышаший, да не разумеющий. И др. Сытый голодного не разумеет. Я верю не столько в умозрительные знания, убеждения и др., сколько в деятельностное христианское служение, которое для собственного спасения важней веры в Богоматерь.
С распространением феминистических идей и новведений утверждение о Богоматери будет только набирать силу. Однако милосердием, беззаветным служением, любовью непритворной образ такой матери и не пахнет.

10

The Nature of the Human Person

God and the Heavenly Mother, God's eternal companion, bore spirit children in their own image and likeness.13 Thus, these children are gendered—male and female—in the likeness of their divine parents. But to understand fully this teaching, one first has to take into account the revelations of the Prophet Joseph which speak of and describe the nature of matter and intelligence.

Intelligence, the essential core or essence of the human person, is eternal and uncreated.14 The following is from the King Follett Discourse:

The mind of man—the intelligent part—is as immortal as, and is coequal with, God himself. I know my testimony is true. . . . Intelligence is eternal and exists upon a self-existent principle . . . there is no creation about it.15
Likewise, matter, the material substrate of the universe, is eternal and uncreated.16 Matter, though, exists in one of two forms: spirit matter, which is invisible to the unaided human eye, and physical, or tangible, matter, which is visible to the unaided human eye.

There is no such thing as immaterial matter. All spirit is matter, but it is more fine or pure, and can only be discerned by purer eyes; We cannot see it; but when our bodies are purified we shall see that it is all matter.17
What occurred, then, when these Heavenly Parents produced spirit children, is that they provided spirit bodies for intelligences by organizing preexistent matter.18 These bodies are material realities but, insofar as they are spirit bodies, composed of spirit matter, they would not be visible to unaided human vision. This event, whereby intelligences are clothed with spirit bodies and become conscious personalities, can be referred to as a spirit birth.19

All human persons who have ever been born on this earth, or who will be born, were first born of divine parents as described above and lived with them prior to their life on earth. This of course means that all human persons—past, present, and future—are literally brothers and sisters to one another because they are all the spirit children of God and his eternal companion. The firstborn of these Heavenly Parents is Jesus Christ, known prior to his life on earth as Jehovah. And thus, Jesus Christ is literally the elder brother to all human persons.20

Just as children born to earthly parents have the inborn potential to grow up and develop into the image and likeness of their human parents, so too all human persons, because of their divine heritage, have the inborn potential to grow and become as their Heavenly Parents: divine, perfected, exalted persons, or in other words, gods.21 The Heavenly Parents of all humanity knew, however, that their spirit children could not continue their progression and attain exaltation—godhood—if they remained where and as they were;22 and so God called a "grand council" and presented to his spirit offspring a plan whereby they could eventually become as he is, an exalted being.23

http://maxwellinstitute.byu.edu/publica … ;chapid=62

11

Talveg написал(а):

Во-первых, я в Церкви 10 лет. И только в последний год я впервые об этом услышал. Зачем от меня это было скрывать 9 лет?

Чувствуется обида в твоем "голосе" Дмитрий. Но почему ты решил, что от тебя что то скрывали? Ты разве за те 9 лет ни разу не пел этот гимн, строчки из которого выложила Мила? Неужели ты за все эти годы ни разу не читал книгу "Основы Евангелия" - где во второй главе говорится о наших Небесных Родителях? Никто ничего от тебя не скрывал, может быть просто ты сам не интересовался этим вопросом?

Talveg написал(а):

От других членов Церкви в России, если это официальная доктрина? Получается, что почему-то кто-то водил за нос многих... прихожан

От каких других членов Церкви в России? Я в Церкви уже 13 лет и знание о Небесной Матери получил буквально в первые дни моего членства в Церкви. Кто водил прихожан за нос? Есть конкретные люди в Церкви, которые говорили, что у нас нет Небесной Матери, а потом вдруг стали говорить что есть? Желательно бы обосновать свои обвинения.

В Церкви нет прямого учения о Небесной Матери (по крайней мере я его еще не видел), но косвенного сколько угодно. Может мои слова и обидят тебя, но только слепой не мог этого увидеть. Объясни нам, при чем здесь Церковь, если ты многие годы не знал о Небесной Матери?

Talveg написал(а):

Тем самым само понятие Богоматери относится к личным предубеждениям и предпочтениям верующего в Бога человека.

Вообщето понятие - "Богоматерь" относится к Марии, матери Иисуса Христа. Мы говорим о Небесной Матери и Святые последних дней верят, что Она существует так же, как существует наш Небесный Отец.

Я думаю, что тебе нужно несколько обдумать свое отношение и к этому вопросу и к тому что многие годы ты не задумывался о существовании Небесной Матери. Уверяю тебя, Церковь здесь совершенно ни при чем. Есть еще много вещей о которых мы не знаем и не догадываемся, но капля за каплей, строка за строкой, немножко здесь - немножко там и полнота учения Церкви будет даваться нам. Каждому в свое время, по мере нашей готовности.

12

Talveg написал:
В отличие от неканонизированного учения о Небесной Матери.....

Talveg, у меня такой вопрос.
Вы утверждаете, что учение о Небесным родителях является не учением , а предположением.
Это "предположение" неоднократно использовали пророки в своих вступлениях.
Их было более, чем двое.

Также о Небесных родителях мы можем прочитать не только вв ыступлениях пророков, но и в первичной литературе, знакомящих прихожан с доктринами Церкви.
В пособии Первоначального общества, Мила уже цитипровала.
В Основах Еавнгелия мы это можем найти на стр. 11, глава 2, Наша Небесная семья.

И вот собственно вопросы.
Если это не учение Церкви, то что это?
Почему это публикуется в основах вероучения?
Если существует хотя бы одно "предположение", то наверное можно найти и еще что-то, что с вашей точки зрения не является учением Церкви?
Было бы интересно узнать?

13

Вот еще в копилочку.
«Никакое наше страдание, никакое испытание не пропадет зря. Оно способствует получению нашего образования, развитию таких качеств, как долготерпение, вера, стойкость и смирение. Все, что мы переносим, и все, что мы выдерживаем, особенно если мы делаем это с терпением, созидает наш характер, очищает наше сердце, расширяет нашу душу и делает нас более нежными и милосердными, более достойными того, чтобы называться детьми Божьими… и как раз через скорби и страдания, тяжелый труд и горе мы получаем то образование, за которым мы пришли сюда и которое сделает всех нас более похожими на наших Небесных Отца и Мать» (Орсон Ф. Уитни).

14

Origin of Man

by John L. Sorenson

The view of the "origin of man" in THE CHURCH of JESUS CHRIST of Latter-day Saints differs significantly from that in most other modern traditions. Its prime concern is to affirm that humans were created as spirits by and in the image of God, which determined their form and nature long before they became earthly organisms. Questions about what biological or cultural mechanisms might have produced Homo sapiens and over what period of time that often dominate secular discussions are of limited interest for Latter-day Saints.

The clearest presentation of the Church position may be a 1909 statement by the First Presidency entitled "The Origin of Man," where four essential points are made: (1) God created humans (Gen. 1:27-28); (2) God created Adam, "the origin of the human family" and "the first man"; (3) creation was sequential: first spiritual, later physical; and (4) each human body displays the characteristics of the individual premortal spirit that inhabits it. Other ideas included in the statement are that humanity was not "a development from the lower orders of creation" but a "fall" from a higher state of existence; that an understanding of all the details about the origin of man is not vital to one's salvation, although the matter is related to several important truths; that the subject cannot be fully clarified by human learning alone; and that only certain relevant facts are now known, to which the Church adheres.

Subsequent official statements indicate that the details of how Adam became "the first man" are considered not to have been revealed clearly enough to settle questions of process. Emphasized instead is an eternal perspective wherein the individual as an "undeveloped offspring of celestial parentage is capable, by experience through ages and aeons, of evolving into a God" (IE 28:1091).

Since the rise of Darwinism in 1860, individual Latter-day Saints, both leaders and members, have occasionally participated in public discussion about evolution, since the official position of the Church on man's origin is not definitive in all respects. Mormons have expressed a wide range of views that are reminiscent of the well-known debates among Christians. Since a large number of Latter-day Saints entered careers in science early in this century, some have attempted to reconcile scientific facts and ideas with statements from the scriptures and prophetic leaders that are emphasized in the LDS tradition. Others have argued that in this area science merely offers "theories of men" and should therefore be discounted.

Many sympathetic to science interpret certain statements in LDS scripture to mean that God used a version of evolution to prepare bodies and environmental surroundings suitable for the premortal spirits. For example, one scriptural description of creation says, "the Gods organized the earth to bring forth…every thing that creepeth upon the earth after its kind" (Abr. 4:25 [emphasis added]). Certain statements of various General Authorities are also used by proponents of this idea to justify their opinions.

Other Latter-day Saints accept a more literal reading of scriptural passages that suggest to them an abrupt creation. Proponents of this view also support their positions with statements from scripture and General Authorities (see Earth).

While the current state of revealed truth on the LDS doctrine of man's origin may permit some differences of opinion concerning the relationship of science and religion, it clearly affirms that God created man, that the Fall of Adam was foreknown of God and was real and significant, and that the Atonement of Christ was foreordained and necessary to reverse the effects of the Fall. Perhaps because these claims embrace the main doctrinal issues relevant to the condition of man, the description of the actual creation process does not receive much attention from the general membership of the Church or from the authorities.

(See Basic Beliefs home page; The Gospel of Jesus Christ home page; The Creation home page)

Bibliography

Jeffrey, Duane E. "Seers, Savants and Evolution: The Uncomfortable Interface." Dialogue 8, Nos. 3/4 (1973):41-75.

"Mormon View of Evolution." IE 28 (Sept. 1925):1090-91; reprinted in MFP 5:244.

"The Origin of Man." IE 13 (Nov. 1909):75-81; reprinted in MFP 4:199-206.

Packer, Boyd K. "The Law and the Light." In The Book of Mormon: Jacob Through Words of Mormon, To Learn with Joy, ed. M. Nyman and C. Tate, pp. 1-31. Salt Lake City, 1990.

Encyclopedia of Mormonism, Vol. 3, Origin of Man

15

First Presidency, “The Origin of Man,” Ensign, Feb 2002,  26

From Improvement Era, Nov. 1909, 75–81; capitalization, punctuation, paragraphing, and spelling standardized.

“God created man in his own image” (Gen. 1:27).

In the early 1900s, questions concerning the Creation of the earth and the theories of evolution became the subject of much public discussion. In the midst of these controversies, the First Presidency issued the following in 1909, which expresses the Church’s doctrinal position on these matters. A reprinting of this important First Presidency statement will be helpful as members of the Church study the Old Testament this year.

THE ORIGIN OF MAN

By The First Presidency of the Church

Inquiries arise from time to time respecting the attitude of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints upon questions which, though not vital from a doctrinal standpoint, are closely connected with the fundamental principles of salvation. The latest inquiry of this kind that has reached us is in relation to the origin of man. It is believed that a statement of the position held by the Church upon this subject will be timely and productive of good.

In presenting the statement that follows we are not conscious of putting forth anything essentially new; neither is it our desire so to do. Truth is what we wish to present, and truth—eternal truth—is fundamentally old. A restatement of the original attitude of the Church relative to this matter is all that will be attempted here. To tell the truth as God has revealed it, and commend it to the acceptance of those who need to conform their opinions thereto, is the sole purpose of this presentation.

“God created man in his own image, in the image of God created he him; male and female created he them.” In these plain and pointed words the inspired author of the book of Genesis made known to the world the truth concerning the origin of the human family. Moses, the prophet-historian—“learned,” as we are told, “in all the wisdom of the Egyptians”—when making this important announcement was not voicing a mere opinion, a theory derived from his researches into the occult lore of that ancient people. He was speaking as the mouthpiece of God, and his solemn declaration was for all time and for all people. No subsequent revelator of the truth has contradicted the great leader and lawgiver of Israel. All who have since spoken by divine authority upon this theme have confirmed his simple and sublime proclamation. Nor could it be otherwise. Truth has but one source, and all revelations from heaven are harmonious with each other. The omnipotent Creator, the maker of heaven and earth, had shown unto Moses everything pertaining to this planet, including the facts relating to man’s origin, and the authoritative pronouncement of that mighty prophet and seer to the house of Israel, and through Israel to the whole world, is couched in the simple clause: “God created man in his own image” (Gen. 1:27; see Moses 1:27–41).

The creation was twofold—first spiritual, secondly temporal. This truth, also, Moses plainly taught—much more plainly than it has come down to us in the imperfect translations of the Bible that are now in use. Therein the fact of a spiritual creation, antedating the temporal creation, is strongly implied, but the proof of it is not so clear and conclusive as in other records held by the Latter-day Saints to be of equal authority with the Jewish scriptures. The partial obscurity of the latter upon the point in question is owing, no doubt, to the loss of those “plain and precious” parts of sacred writ, which, as the Book of Mormon informs us, have been taken away from the Bible during its passage down the centuries (see 1 Ne. 13:24–29). Some of these missing parts the Prophet Joseph Smith undertook to restore when he revised those scriptures by the spirit of revelation, the result being that more complete account of the Creation which is found in the book of Moses, previously cited. Note the following passages:

“And now, behold, I say unto you, that these are the generations of the heaven and of the earth, when they were created, in the day that I, the Lord God, made the heaven and the earth,

“And every plant of the field before it was in the earth, and every herb of the field before it grew. For I, the Lord God, created all things of which I have spoken, spiritually, before they were naturally upon the face of the earth. For I, the Lord God, had not caused it to rain upon the face of the earth. And I, the Lord God, had created all the children of men; and not yet a man to till the ground; for in heaven created I them, and there was not yet flesh upon the earth, neither in the water, neither in the air;

“But, I, the Lord God, spake, and there went up a mist from the earth, and watered the whole face of the ground.

“And I, the Lord God, formed man from the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; and man became a living soul, the first flesh upon the earth, the first man also; nevertheless, all things were before created; but spiritually were they created and made according to my word” (Moses 3:4–7; see also Moses 1 and Moses 2, and compare with Gen. 1 and Gen. 2).

These two points being established, namely, the creation of man in the image of God, and the twofold character of the Creation, let us now inquire: What was the form of man, in the spirit and in the body, as originally created? In a general way the answer is given in the words chosen as the text of this treatise. “God created man in his own image.” It is more explicitly rendered in the Book of Mormon thus: “All men were created in the beginning after mine own image” (Ether 3:15). … If, therefore, we can ascertain the form of the “Father of spirits,” “The God of the spirits of all flesh,” we shall be able to discover the form of the original man.

Jesus Christ, the Son of God, is “the express image” of His Father’s person (Heb. 1:3). He walked the earth as a human being, as a perfect man, and said, in answer to a question put to Him: “He that hath seen me hath seen the Father” (John 14:9). This alone ought to solve the problem to the satisfaction of every thoughtful, reverent mind. The conclusion is irresistible, that if the Son of God be the express image (that is, likeness) of His Father’s person, then His Father is in the form of a man; for that was the form of the Son of God, not only during His mortal life, but before His mortal birth, and after His Resurrection. It was in this form that the Father and the Son, as two personages, appeared to Joseph Smith, when, as a boy of 14 years, he received his first vision. Then if God made man—the first man—in His own image and likeness, He must have made him like unto Christ, and consequently like unto men of Christ’s time and of the present day. That man was made in the image of Christ is positively stated in the book of Moses: “And I, God, said unto mine Only Begotten, which was with me from the beginning, Let us make man in our image, after our likeness; and it was so. …

“And I, God, created man in mine own image, in the image of mine Only Begotten created I him; male and female created I them” (Moses 2:26–27).

The Father of Jesus is our Father also. Jesus Himself taught this truth when He instructed His disciples how to pray: “Our Father which art in heaven,” etc. Jesus, however, is the firstborn among all the sons of God—the first begotten in the spirit, and the only begotten in the flesh. He is our elder brother, and we, like Him, are in the image of God. All men and women are in the similitude of the universal Father and Mother and are literally the sons and daughters of Deity.

“God created man in His own image.” This is just as true of the spirit as it is of the body, which is only the clothing of the spirit, its complement—the two together constituting the soul. The spirit of man is in the form of man, and the spirits of all creatures are in the likeness of their bodies. This was plainly taught by the Prophet Joseph Smith (see D&C 77:2).

Here is further evidence of the fact. More than 700 years before Moses was shown the things pertaining to this earth, another great prophet, known to us as the brother of Jared, was similarly favored by the Lord. He was even permitted to behold the spirit-body of the foreordained Savior, prior to His incarnation; and so like the body of a man was gazing upon a being of flesh and blood. He first saw the finger and then the entire body of the Lord—all in the spirit. The Book of Mormon says of this wonderful manifestation:

“And it came to pass that when the brother of Jared had said these words, behold, the Lord stretched forth his hand and touched the stones one by one with his finger. And the veil was taken from off the eyes of the brother of Jared, and he saw the finger of the Lord; and it was as the finger of a man, like unto flesh and blood; and the brother of Jared fell down before the Lord, for he was struck with fear.

“And the Lord saw that the brother of Jared had fallen to the earth; and the Lord said to him: Arise, why hast thou fallen?

“And he saith unto the Lord: I saw the finger of the Lord, and I feared lest he should smite me; for I knew not that the Lord had flesh and blood.

“And the Lord said unto him: Because of thy faith thou hast seen that I shall take upon me flesh and blood; and never has man come before me with such exceeding faith as thou hast; for were it not so ye could not have seen my finger. Sawest thou more than this?

“And he answered: Nay; Lord, show thyself unto me.

“And the Lord said unto him: Believest thou the words which I shall speak?

“And he answered, Yea, Lord, I know that thou speakest the truth, for thou art a God of truth, and canst not lie.

“And when he had said these words, behold, the Lord showed himself unto him, and said: Because thou knowest these things ye are redeemed from the fall; therefore ye are brought back into my presence; therefore I show myself unto you.

“Behold, I am he who was prepared from the foundation of the world to redeem my people. Behold, I am Jesus Christ. I am the Father and the Son. In me shall all mankind have life, and that eternally, even they who shall believe on my name; and they shall become my sons and my daughters.

“And never have I showed myself unto man whom I have created, for never has man believed in me as thou hast. Seest thou that ye are created after mine own image? Yea, even all men were created in the beginning after mine own image.

“Behold, this body, which ye now behold, is the body of my spirit; and man have I created after the body of my spirit; and even as I appear unto thee to be in the spirit will I appear unto my people in the flesh” (Ether 3:6–16).

What more is needed to convince us that man, both in spirit and in body, is the image and likeness of God and that God Himself is in the form of a man?

When the divine Being whose spirit-body the brother of Jared beheld took upon Him flesh and blood, He appeared as a man, having “body, parts and passions,” like other men, though vastly superior to all others, because He was God, even the Son of God, the Word made flesh: in Him “dwelt the fulness of the Godhead bodily.” And why should He not appear as a man? That was the form of His spirit, and it must needs have an appropriate covering, a suitable tabernacle. He came into the world as He had promised to come (see 3 Ne. 1:13), taking an infant tabernacle and developing it gradually to the fulness of His spirit stature. He came as man had been coming for ages and as man has continued to come ever since. Jesus, however, as shown, was the Only Begotten of God in the flesh.

Adam, our first progenitor, “the first man,” was, like Christ, a preexistent spirit, and like Christ he took upon him an appropriate body, the body of a man, and so became a “living soul.” The doctrine of the preexistence—revealed so plainly, particularly in latter days—pours a wonderful flood of light upon the otherwise mysterious problem of man’s origin. It shows that man, as a spirit, was begotten and born of heavenly parents and reared to maturity in the eternal mansions of the Father, prior to coming upon the earth in a temporal body to undergo an experience in mortality. It teaches that all men existed in the spirit before any man existed in the flesh and that all who have inhabited the earth since Adam have taken bodies and become souls in like manner.

It is held by some that Adam was not the first man upon this earth and that the original human being was a development from lower orders of the animal creation. These, however, are the theories of men. The word of the Lord declared that Adam was “the first man of all men” (Moses 1:34), and we are therefore in duty bound to regard him as the primal parent of our race. It was shown to the brother of Jared that all men were created in the beginning after the image of God; whether we take this to mean the spirit or the body, or both, it commits us to the same conclusion: Man began life as a human being, in the likeness of our Heavenly Father.

True it is that the body of man enters upon its career as a tiny germ embryo, which becomes an infant, quickened at a certain stage by the spirit whose tabernacle it is, and the child, after being born, develops into a man. There is nothing in this, however, to indicate that the original man, the first of our race, began life as anything less than a man, or less than the human germ or embryo that becomes a man.

Man, by searching, cannot find out God. Never, unaided, will he discover the truth about the beginning of human life. The Lord must reveal Himself or remain unrevealed; and the same is true of the facts relating to the origin of Adam’s race—God alone can reveal them. Some of these facts, however, are already known, and what has been made known it is our duty to receive and retain.

The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, basing its belief on divine revelation, ancient and modern, proclaims man to be the direct and lineal offspring of Deity. God Himself is an exalted man, perfected, enthroned, and supreme. By His almighty power He organized the earth and all that it contains, from spirit and element, which exist coeternally with Himself. He formed every plant that grows and every animal that breathes, each after its own kind, spiritually and temporally—“that which is spiritual being in the likeness of that which is temporal, and that which is temporal in the likeness of that which is spiritual.” He made the tadpole and the ape, the lion and the elephant, but He did not make them in His own image, nor endow them with godlike reason and intelligence. Nevertheless, the whole animal creation will be perfected and perpetuated in the Hereafter, each class in its “distinct order or sphere,” and will enjoy “eternal felicity.” That fact has been made plain in this dispensation (see D&C 77:3).

Man is the child of God, formed in the divine image and endowed with divine attributes, and even as the infant son of an earthly father and mother is capable in due time of becoming a man, so the undeveloped offspring of celestial parentage is capable, by experience through ages and aeons, of evolving into a God.

Joseph F. Smith
John R. Winder
Anthon H. Lund
First Presidency of the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints
November 1909

http://lds.org/portal/site/LDSOrg/menui … ;hideNav=1

16

я верю что есть определеная разумная материя из которой мы все были сотворены как духи. Роль в этом  великом деле Наших Родителей  не последняя я бы сказал первоочередное. Весь механиз формирования духа, нами, пока, не познон, но я уверен, что это так просто, что эта  простота машает нам понять ее же саму. Чусво у меня такое.

17

Алексей написал(а):

я верю что есть определеная разумная материя из которой мы все были сотворены как духи.

О этом говорил Бригам Янг.

Алексей написал(а):

Роль в этом  великом деле Наших Родителей  не последняя я бы сказал первоочередное.

Да уж без их и нас не было бы.

18

Ребята, ничего страшного. Дмитрий просто не углублялся в Евангелие. Скользил, скорее всего, по поверхности.
А тут пришло для него время углубиться. Вот он и обнаруживает нечто, о чем раньше не знал. Думаю, любой мыслящий человек рано или поздно проходит этот этап. Конечно, было бы хорошо сразу это познать, осознать и усвоить... Но раз уж получилось позже - ничего страшного.

Дмитрий сам дал критерии оценки откровения, среди которых было и подтверждение двумя-тремя свидетелями. Из приведенных вами цитат, друзья, можно насчитать уже более десятка свидетелей этого учения, среди которых Божьи люди - пророки и апостолы.

19

Тема не актуальна, все же оставлю свое свидетельство.
Я с огромным уважением отношусь к Ней, как и к Небесному Отцу.
Так же как и уважаю тактичное неафиширование этой темы пророками.
Так много богохульства в этом мире, что многим лучше этого и не знать, дабы не оскорбить чувств Небесного Отца.
Полагаю, что даже темные силы побаиваются делать это.
Он допускает глупые высказывания заблудших Своих созданий в Свой адрес, но ...  . В общем, не стоит.
Лучше и нам относиться к этой части Божества с понимающим уважением и молчаливым благоговением.
Когда я узнал о Ней, несколько камешков в "мозаике Картины Мира" для меня встали на свои места.

20

Cергей написал(а):

Так же как и уважаю тактичное неафиширование этой темы пророками.

Думаю, что и пророкам не дано об этом знать многое.

21

Talveg,может быть Вам мешает в вопросе о Небесных родителях принять .что есть Небесная Мать,обида на женщин(-у)? :yes:

22

я совсем немного слышала о Небесной Матери...но логично можна предположить что Она существует.  моя мысль выходит с такого момента))) Небесный Отец послал нас, людей, на Землю чтоб усовершенствоватся, получить тело, научится принимать решения, потипу пользоватся свободой выбора... и дал нам определённые правила, заповеди, условия, выполняя которые мы сможем вернутся к Нему, стать подобными Ему, и иметь свою вечную семью(стать Богами)...одним из самых главных условий является запечатать брак навечность, если же союз мужчины и женщины так необходим для вечности, неужели это просто так? и вопрос второй... Наша цель, в конце концов стать похожими на Отца, а если сопоставить условие Его о вечном браке и наше стремление стать похожими на Него, то очевидно что должна быть и Мать и Отец)))))))))))))) Я думаю что Она есть, только мне все же непонятно одно, почему в священных писаниях об этом не сказано, или может я не находила...

23

Напрямую в СП не сказано ничего.
По крайней мере из того, что нам  дано на сегодняшний момент.
А вот опосредованно....

Ну и на что нам голова дана?
А чтобы думать и сопоставлять.

24

ну ладно.
мне всегда было интересно что мормоны верят в небесную мать. можно ли услышать подробности? какео тело она имеет? духовное? физическое?

25

Den Bright написал(а):

ну ладно.
мне всегда было интересно что мормоны верят в небесную мать. можно ли услышать подробности? какео тело она имеет? духовное? физическое?

Этот вопрос был затронут в этой теме.
Едва ли можно что-то добавить нового к этому.
Небесные Родители.

26

Den Bright написал(а):

мне всегда было интересно что мормоны верят в небесную мать. можно ли услышать подробности? какео тело она имеет? духовное? физическое?

"только воскресшие и возвышенные существа могут стать родителями духовных потомков" ("Man: His Origin and Destiny, p. 129 из Mormon Doctrine стр.517)

27

Vladimir написал(а):

"All men and women are in the similitude of the universal Father and Mother, and are literally the sons and daughters of Deity" (MFP 4:203). Everyone, before coming to this earth, lived with Heavenly Father and Heavenly Mother, and each was loved and taught by them as a member of their eternal family